CAMPANYA 2: FASHION REVOLUTION 2022

En un món on acumular una enorme quantitat de doblers ocupa totes les preocupacions; on les persones amb poder de canviar el món no tenen en compte la situació crítica de la terra i el medi ambient, és el moment de fer consciència a la nova generació emergent per aconseguir posar fi a aquest perill, invisible per molts, però molt nociu per tots els éssers vius. 

Davant d’aquest fet, la nova generació de joves hem de començar a acabar amb el problema que milers de polítics no han volgut intervenir. Per això, hem creat aquesta campanya per fer front a les manipulacions de las grans empreses per promoure el consumisme que està acabant amb els recursos del nostre planeta.

La millor manera de fer arribar aquest missatge és a través dels sentits, però sabem que aquest canvi no es palpable per a molts de nosaltres per culpa de la manipulació dels grans empresaris, per això, hem realitzat un video per fer arribar la veritat als joves. 

A més, hem decidit propagar el nostre missatge amb cartells, fulletons i cartolines pels alumnes del IES Joan Ramis. Aquests seran penjats aquestes setmanes al centre abans de l'arribada de l’estiu per conscienciar als estudiants ara que arriben les rebaixes d’aquesta època, un moment on adquirim molt més del necessari. També els alumnes del centre rebran al seu mail un correu amb informació detallada i un vídeo que complementarà d’una manera més entretinguda el missatge que es vol transmetre, amb un questionari per poder mostrar millor als alumnes la gravetat del problema amb les seves dades reals. Per últim, per arribar a més persones sense tenir limitacions físiques, una conta d’Instagram ha sigut creada per unir a tots els joves en aquesta causa que ens afecta a tots.


CARTELLERIA

 

 

 

FULLETONS

    

VÍDEO DE LA CAMPANYA



RESULTATS DE L'ENQUESTA INICIAL

Els resultats obtinguts a l'enquesta realitzada a través d'Instagram són:


ANÀLISI DELS RESULTATS

Podem observar que la variable que determina el consum és el preu, per això, grans empreses que exploten els recursos i als treballadors per reduir la despesa dels productes tenen una importància cada vegada major a la societat, produint roba en massa que acabarà en el fems en poc temps, ja que, pel preu, els consumidors ho poden permetre.

Pel consumisme esmentat abans, podem veure com 1 de cada 4 persones compra roba nova quasi una vegada al més, i només 1 de cada 3 té un consum racional.

Si el nombre d’abans ja era estratosfèric, només un 30% considera que ha comprat més del que necessita, quan el 67% hem vist que, en 3 canvis d’estacions, ha comprat més de 3 vegades roba diferent, tenint en compte que es poden aprofitar les prendes d’anys anteriors o familiar. Però, perquè aquest poc remordiment?

Més d’un quart del centre porta a classe roba diferent cada dia, i el 17% canvia de roba cada dia o inclús durant el mateix dia. Per això la taxa de remordiment és tan baix, perquè pensam que, per ser acceptats, cada dia necessitem roba diferent.

RESULTAT DE LA CAMPANYA

Afortunadament, aquesta campanya sembla aconseguir el seu propòsit. Després dels vídeos i els cartells, així han quedat les següents enquestes:



Per reduir el consum, els alumnes potenciaran l’ús de roba de segona mà, perquè el que s’ha fet fins ara no es pot tornar enrere, però si ho podem emprar per reduir i reutilitzar!

SEGUEIX-NOS A LA NOSTRA CONTA DE INSTAGRAM: fashion_revolution_2022

Azahara i Javi

Comentaris

Entrades populars